Jdi na obsah Jdi na menu

17. Zpráva

15. 1. 2021

17. Zpráva

  • Tento týden jsme opět pracovali ve skupinách. Většina dětí se hodně snažila. Je potěšující, že se děti nehádaly a většinou se jim dařilo účelně spolupracovat. Trochu jsme sice zápasili s breptáním a některé skupinky byly hodně veselé a upovídané, ale děti si vždy daly říct a zadané úkoly snaživě plnily. Opět jsem Vám poslala červené desky, abyste výsledky práce dětí viděli. PL v ČJ z posledního týdne byly hlavně na procvičení malých tiskacích písmen a pochopení textu.
  • Většina dětí si již uvědomila, že „více hlav, více ví“. Pokud někdo ze skupiny nechápe zadání úkolu, jiný mu poradí, řešení se daří pak lépe. U některých dětí však musím hlídat, aby si nepletly spolupráci s opisováním.
  • V uplynulém týdnu jsme se v ČJ zaměřili na zdokonalování techniky čtení slov se skupinami bě, pě, vě, mě, fě, procvičování znalosti písmen malé tiskací abecedy – čtení slov a vět s těmito písmeny a pochopení textu.
  • V Ma jsme zdokonalovali dovednost sčítání a odčítání do 7 na různých typech příkladů. Ještě musíme hodně procvičovat, aby se dětem počítání zautomatizovalo. Ideální je, pokud děti přejdou od počítání na prstech k počítání zpaměti. Počítání na prstech ale mohou nyní používat. Měly by ale umět rychle ukázat 1, 2, 3, 4,  5, 6, 7. . .prstů bez přepočítávání po jednom. Poslala jsem Vám k nahlédnutí také učebnici Ma, kde je na str. 60 – „ Co už umím“. Tak se podívejte, jak je na tom Vaše dítko. Dost dětí musím upozorňovat na správné psaní číslic, píší je obráceně. Některé děti počítají hodně pomalu, mnozí již poměrně rychle. Pokud někdo pracuje výrazně pomaleji, píši to přímo k práci, kterou jsem následně zkontrolovala. Vidíte to v učebnicích a sešitech.
  • Začali jsme psát perem. V písance jsme již psali písmeno e, l. Prosím, nedávejte dětem zmizík, nepoužívejte jej ani doma. Pokud je něco chybně, děti to jednou čarou škrtnou. Zmizíkem děti akorát proděraví papír nebo se hodně zdrží. Při psaní doma, prosím, dohlédněte na správné držení pera a správné sezení při psaní. Obě ruce by měly být na stole, nohy pod stolem. Pero se nedrží křečovitě a netlačí se na něj, potom bolí prsty. Během psaní by si děti měly vždy chvilku prsty protřepat. Zde si prohlédněte -  http://www.jak-spravne-psat.cz/priklady-spravneho-a-spatneho-psani/
  • Jak kvalitně by děti měly v tomto období číst, jsem napsala v minulé zprávě. Bylo by dobré, kdyby děti každý den 15min četly nahlas i když nemají domácí úkol. Nyní již mohou číst i texty psané malým tiskacím písmem podle svých zájmů. Krátká slova by se už děti měly snažit číst dohromady bez hláskování.
  • Ve čtvrtek 28. 1. děti dostanou výpis vysvědčení. Děti dostanou klasické vysvědčení se známkami i dopis, kde popíši, co se dětem za 1. pololetí již podařilo, na čem musí  zapracovat . . . .

Plán na týden 18. 1. – 22. 1.

D. ú. na pondělí 18. 1.  Děti mají předepsané 4 řádky v modrém sešitu se sluníčkem k zopakování psacích písmen. V červených deskách mají PL k procvičení čtení s malými tiskacími písmeny a k pochopení textu.

ČJ -  Budeme procvičovat čtení textů malými písmeny v uč. - přibližně na str. 12, 13, 14, 15, 16, 17. Stále budeme zdokonalovat čtení problematických slov se skupinami dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě, di, ti, ni. Povedu děti k tomu, aby četly dohromady bez hláskování krátká slova. Budeme řešit úkoly k pochopení textu na pracovních listech.

V písance napíšeme písmena t, s, š na str. 3,4. Vše zopakujeme na str. 5.

Ma – Začneme pracovat v 2. dílu matematiky. Seznámíme se s číslem 8 (číselná řada, rozklad čísla, porovnávání čísel, slovní úlohy). Jelikož již děti zvládnou číst text malými tiskacími písmeny, mohou samy řešit slovní úlohy v učebnici. Budeme přibližně pracovat na str. 7, 8, 9. Seznámíme se s tělesy ( rozlišování, poznávání, pojmenování )

Prv – Dokončili jsme téma zima a probíráme bezpečné chování v okolí školy jako chodci

( chování na chodníku, přechod na přechodu, přes vozovku . . .)

Přeji Vám pěkný mrazivý týden                     V. Smetanová