Jdi na obsah Jdi na menu

18. Zpráva

18. Zpráva

V minulém týdnu jsem se hodně zaměřila na to, abych Vám mohla konkrétně přesněji popsat, jakých znalostí a dovedností Vaše dítě na konci 1. pololetí dosahuje ve čtení, pochopení čteného textu, psaní, sčítání a odčítání různých typů příkladů. Zapsala jsem to všem dětem do notýsku.

Jistě jste poznali, že pokud hodnotím děti známkou, byla to známka vždy pouze „jednička“ za správné splnění zadaného úkolu. Tyto známky slouží k motivaci žáka. Pokud se dětem práce nedařila, tak jak by měla, vždy jsem to popsala slovy přímo k úkolu nebo jsem chyby jenom opravila, či napsala slovy do notýsku. Jelikož práce dětí v sešitech, učebnicích i na pracovních listech posílám každý týden pravidelně k nahlédnutí, můžete vy i děti výkony průběžně sledovat.

Také s dětmi vždy případné chyby probírám a vedu je k tomu, aby se učily samy sebe ohodnotit.

V tomto způsobu hodnocení bych chtěla i nadále pokračovat s tím, že pokud byste se cítili málo informováni nebo potřebovali častější zpětnou vazbu o práci Vašich dětí, napište mi, prosím, email nebo SMS a můžeme se po dohodě sejít a vše ještě podrobněji probrat.

Nerada bych i v 2. pololetí  1. třídy používala celou stupnici známek a horšími známkami děti stresovala. Myslím, že případné špatné známky by u tak malých dětí rozhodně výkony nezlepšily.

  • Prosím tedy, abyste i nadále sledovali všechny materiály, které posílám vždy v pátek dětem domů, abyste měli o činnosti dětí a jejich výkonech ve škole přehled.
  • Výpis z vysvědčení děti dostanou ve čtvrtek 28. 1. poslední hodinu. Dostanou ještě dopis, kde budou jejich dovednosti a výkony podrobněji popsány. Prosím, abyste dětem pomohli dopis přečíst. Tento den si také s dětmi budeme povídat o tom, co všechno se už naučily a pokusíme se společně práci zhodnotit . . . . .( aby vůbec rozuměly tomu, co vysvědčení znamená).
  • V pátek 29. 1. mají děti volno.

Plán na týden  25. 1. – 28. 1. 2021

D. ú. na pondělí 25. 1. – Číst str. 18 v učebnici ČJ. Je to již náročnější text, bylo by vhodné, aby jej děti přečetly dle individuální potřeby vícekrát s větší pozorností na slova se skupinami dě, tě, ně, di, ti, ni, bě, pě, vě, mě – tyto slova by děti měly již číst správnou technikou, kterou jsem popsala v minulých zprávách bez zarážení nebo opakování začátků slov při čtení dohromady po vyháskování. Opakovaně by děti neměly číst text hned, ale po odpočinku nebo jiný den . . . .

  • Trvalý průběžný úkol: každý den číst 15 min nahlas jakýkoliv text, který bude děti bavit. Děti již zvládají i malá tiskací písmena, ale je nutné techniku čtení zautomatizovat. To se stane pouze pravidelným čtením.
  • V úterý 26. 1. si děti přinesou do školy knížku, kterou už přečetly nebo ji nyní čtou. Představí ji ostatním dětem, o čem pojednává. Prosím, aby děti přinesly knížku, o které už vědí, o čem je.
  • Prosím, kontrolujte dětem penál, aby nosily každý den psací potřeby, fixy na tabulku, nůžky a tužkové lepidlo. Toto každý den potřebujeme a velmi nás zdržuje, pokud děti něco z tohoto nemají. Musíme jim to obstarat potom my s Hankou. Také, prosím, dohlédněte, aby děti nosily do školy všechny sešity, desky a učebnice hlavně v pondělí, kdy je mají na víkend doma a pak je doma zapomenou. Děkuji.

ČJ – Budeme zdokonalovat čtení textů psaných malým tiskacím písmem. V učebnici jsou již náročné texty. Nadále budou děti plnit úkoly k textům a psát věty hůlkovým písmem – pochopení textu. Budeme přepisovat malá tiskací písmena do velkých. Seznámíme se s novými psacími písmeny – i, u, a, A, napíšeme psace i slova s těmito písmeny. Také již vyzkoušíme diktát s psacími písmeny i známými slovy.

V učebnici máme téma „ V říši pohádek“ – k textům v učebnici vždy děti v hodinách plní různé úkoly na kartičkách a PL – viz červené desky. Uč. str. 18, 19, 20, 21.

V písance str. 6, 7, 8, 9 možná i 10.

Ma – Zopakujeme pojmy a poznávání těles – tyto pojmy: krychle, kvádr, jehlan, kužel, koule, válec jsou pro děti nové a obtížné si je zapamatovat. Dále budeme sčítat a odčítat do 8, hodně musíme procvičovat příklady s neznámou, zde stále některé děti chybují. Budeme řešit slovní úlohy, které už by si děti měly umět samy přečíst. Při počítání mohou děti používat ještě názor na prstech i číselnou osu. Ve škole máme pomůcku číselné osy. Doma mohou používat číselnou osu v uč. na str. 64. Samozřejmě, že častým procvičováním bychom měli dosáhnout toho, aby děti počítaly zpaměti bez prstů.

V uč. str. 8, 9, 10, 11 – zde je hodně příkladů s neznámou.

Děti mají u sebe 1. díl matematiky, rozdám jim i 1. díl učebnice ČJ a uvolň. cviky – nechají si je doma. Do školy budou nosit nadále 2. díly, písanku a modrý sešit se sluníčkem.

Prv – Budeme probírat téma rodina a příbuzenské vztahy. Učebnici prvouky si děti nechávají ve škole. Myslím, že je zbytečné, aby ji nosily domů. Zde si hlavně povídáme a k výuce používáme hodně jiných materiálů, než je učebnice, takže mnohdy v učebnici i vynecháváme.

Přeji Vám pěkný týden a radost z vysvědčení, které děti dostanou. Děti si jej zaslouží za obrovskou snahu a pokrok, který od září všechny udělaly. Vám rodičům moc děkuji za báječnou spolupráci v této nelehké době.        Vlasta Smetanová