Jdi na obsah Jdi na menu

19. Zpráva

19. Zpráva

  • V úterý si děti přinesly do školy knížky, které nyní čtou nebo je již přečetly. Každý žák svoji knihu představil ostatním. Děti se tak učily mluvit před spolužáky. Některým dětem se prezentace pěkně dařila a vůbec se nestyděly mluvit. 3 holčičky nám dokonce přečetly malé příběhy, které si samy napsaly. To jsme všichni obdivovali.
  • Dnes t. j. ve čtvrtek jsme společně  hodnotili to, co jsme se za první půlrok naučili a co nám toto pololetí přineslo pěkného. Moc mě potěšilo, že téměř všichni si pochvalovali, že získali nové kamarády, samozřejmě se děti také zmínily o čtení, psaní a počítání. . .
  • Z mé strany jsem všechny děti opravdu hodně pochválila za ohromnou snahu, kterou musejí vynakládat čím dál víc, aby dosáhly pěkných výsledků.
  • Bylo až dojemné, jak děti braly vážně rozdávání prvního vysvědčení.  Výpis z vysvědčení jsme si museli hodně vysvětlit, aby ty jedničky na formuláři vůbec děti našly a nevyděsily je jiná vyšší čísla, která na stránce jsou. Doufám, že děti potěší také dopis, který jsem jim k vysvědčení přidala, až  si jej společně přečtete. Také p. uč. Heinzová poslala dětem pro radost „certificate“ za angličtinu. Hanka opět vše zdokumentovala, tak se podívejte. . .
  • Tentokrát jsem neposlala sešity domů k nahlédnutí ( jenom červ. desky), neb jsem je nestihla opravit, tak je u dětí v tašce nehledejte.

Plán na týden 1. 2. – 5. 2.

D. ú. - Čtení úryvku z knihy Kubula a Kuba Kubila v uč. na str. 21 a úkoly k textu. Prosím, aby četly děti text 2 krát s časovým odstupem. Je to text náročný, některá slova jsou pro děti těžká a neznámá. Je dobré si je při 1. čtení podtrhnout a přečíst je i vícekrát. Některým méně zdatným čtenářům můžete pomoci tím, že budete číst s nimi nebo střídavě po větách nebo po jiných úsecích. . . Naopak některá kratší slova již mohou děti zkoušet číst dohromady bez hláskování.

  • Trvalý průběžný úkol: každý den číst 15 min nahlas jakýkoliv text, který bude děti bavit. Děti již zvládají i malá tiskací písmena, ale je nutné techniku čtení zautomatizovat. To se stane pouze pravidelným čtením.

Opět prosba

  • Prosím, kontrolujte dětem penál, aby nosily každý den psací potřeby, fixy na tabulku, nůžky a tužkové lepidlo. Toto každý den potřebujeme a velmi nás zdržuje, pokud děti něco z tohoto nemají. Musíme jim to obstarat potom my s Hankou. Také, prosím, dohlédněte, aby děti nosily do školy všechny sešity, desky a učebnice hlavně v pondělí, kdy je mají na víkend doma a pak je doma zapomenou. Děkuji.

ČJ  

Opět budeme zdokonalovat čtení textů psaných malým tiskacím písmem. V učebnici jsou již náročné texty. Nadále budou děti plnit úkoly k textům a psát věty hůlkovým písmem. Budeme přepisovat, opisovat i vymýšlet slova a věty ( tiskací písmo) – pochopení textu

Také již vyzkoušíme diktát se známými psacími písmeny i známými slovy – viz písanka do str. 10. ( psací e, l, s, t, i, u, a, A , slova – tele, let, les, šel, šít, list, sešit, sůl, uši, táta, ústa, auta, tiše, štěstí, Aleš, Asta) – psací písmo

V učebnici jsme měli téma „ V říši pohádek“ – k textům v učebnici vždy děti v hodinách plnily různé úkoly na kartičkách a PL – viz červené desky.

Tento týden začneme číst texty se zvířecí tématikou asi až na str. 24 v uč. – seznámíme se se čtením naučného ( odborného ) textu.

Psaní – zastavili jsme se u psacího písmenka a, A – to nám dalo trochu zabrat, budeme je ještě procvičovat i ve slovech. . .zůstaneme zatím na stranách 8, 9, 10

 

Ma

Děti již znají všechny číslice 0 – 9, měly by je tedy umět správně a čitelně napsat.

Procvičujeme obyčejné sčítání a odčítání různými způsoby: řetězy, příklady s neznámou, příklady ze 3 daných čísel, 2 příklady na sčítání, 2 na odčítání ke znázornění.

Řešíme slovní úlohy, které už si děti samy přečtou. Mám radost, že více dětem už se daří sestavit správnou odpověď. V učebnici probereme učivo až na str. 15.

Prvouka

Povídáme si o tématu rodina, příbuzenské vztahy. Začali jsme vytvářet knížečku o sobě, kde toto učivo přijatelnou formou využijeme.

Vážení rodiče, přeji Vám pěkný týden již v 2. pololetí.              V. Smetanová