Jdi na obsah Jdi na menu

20. Zpráva

20. Zpráva

  • Děti si mohou zapůjčovat vždy ve středu ve školní knihovně knížky dle svého výběru. Prosím, dohlédněte, aby knihu děti neměly u sebe déle než 3 týdny. Do knihovny chodí s dětmi Hanka, kontroluje, aby děti měly zapůjčenou vždy nejvýše jednu knihu a s vypůjčením pomáhá.
  • Rozdala jsem dětem katalogy s nabídkou knih. Případné objednávky, prosím, posílejte po dětech zpět vždy do 21. dne v měsíci.
  • Poslala jsem Vám domů k nahlédnutí červené desky, kde mají děti založeny pracovní listy, sešit písanky, modrý sešit s diktátem, uč. matematiky.
  • Pokud má Vaše dítě něco doplnit, má to zakroužkováno nebo napsáno přímo v těchto    materiálech. 
  • V minulém týdnu proběhlo
  • V ČJ jsme trénovali hlavně práci s textem, dovednost získávání informací z toho, co si děti přečetly. To dá samozřejmě ještě hodně práce a trpělivosti, než se tuto dovednost děti naučí. Pro některé je zatím velmi náročné se přečteným textem zabývat a požadovanou informaci v něm vyhledávat.
  • Vedu děti k tomu, aby se už samostatně snažily přečíst zadání a přemýšlely nad tím, jak zadaný úkol řešit. Neměly by hned volat o pomoc, nejdříve se alespoň pokusit o pochopení. Prosím, abyste i vy doma, pokud dětem pomáháte při plnění domácích úkolů, takto postupovali.
  • V ČJ jsme pracovali hlavně s texty o zvířatech. Děti se seznámily s pojmem „odborný text“, snažili jsme se o porovnání textu odborného s pohádkovým. Povídali jsme si a prakticky se seznamovali s tím, k čemu je takový odborný text dobrý.
  • Děti se také snažily vymýšlet a psát své věty, co vědí o různých zvířatech. Některým dětem se samostatné tvoření vět pěkně podařilo ( viz. červené desky). Napsali pěkné věty obsahově i  správně,  bez vynechaných písmen a znamének nad písmeny.
  • Psali jsme diktát písmen a slov, to se většině dětí povedlo výborně ( viz. modrý sešit).
  • Některé děti trochu zápasí s psaním nových písmen, s jejich správnými tvary a výškou. Také musím většinu dětí neustále nabádat ke kontrole toho, co napíší. Mnohdy při psaní zapomínají na háčky a čárky, i když slova opisují a znaménka nad písmeny vidí.
  •  V Ma jsme opět řešili slovní úlohy a úlohy s neznámou. Příklady typu   .    -    5 = 3 jsou pro některé děti stále „ tvrdým oříškem“, zkoušeli jsme „nákupy“ . Kolik zaplatím za . . . Kolik mi vrátí, když zaplatím. . . .
  • V Prvouce jsme již vytvořili 3 listy do knížky na téma : Já a moje rodina. Po vyhotovení celé knížky si své dílko děti odnesou domů, tak vše uvidíte.

Plán na týden 8. 2. – 12. 2.

D. ú. na pondělí 8. 2. Natrénovat čtení PL – Medvěd. Splnit úkoly k textu. Prosím, veďte děti k samostatnosti při práci s textem, jak jsem výše popsala.

Dobrovolný úkol: Zjistit něco dalšího o medvědech, ve škole přečíst nebo říct ostatním.

ČJ- V učebnici i na PL téma: O zvířatech – čtení odborného textu i vymyšlených příběhů, porovnávání těchto textů, vyhledávání informací z přečtených textů, tvoření a psaní vlastních vět. V učebnici str. 25, 26, 27, pracovní listy se čtením a vyhledáváním informací.

Písanka – nová písmenka d, m, slova s novými písmeny, krátké věty str. 12, 13, 14, 15.

Ma – procvičování  sčítání a odčítání 0 – 9, řešení slovních úloh, které si děti samy přečtou, vytvoření správné odpovědi, seznámení se s číslem 10, rozklady čísla 10, počítání s číslem 10. V učebnici str. 16 – 19.

Prvouka – vytvoříme další listy do knížky : Já a moje rodina.

Přeji Vám  pěkný týden        V. Smetanová