Jdi na obsah Jdi na menu

21. Zpráva

21. Zpráva

  • Omlouvám se za mylnou informaci ohledně datum odevzdání objednávek knih. Přijímání objednávek z posledního katalogu je již ukončeno. Datum odevzdání objednávky pro každý nový katalog bude jiný a vždy jej oznámím.
  • Poslala jsem Vám k nahlédnutí písanku, diktátový sešit, červené a modré desky s prac. listy, PS matematiky.
  • Děti dostaly prázdný sešit na domácí procvičování psaní dle svých potřeb. Sešit je s pomocnými linkami, proto je k tomuto účelu vhodný. Sešit si děti nechají doma pro vlastní potřebu.
  • Vybrala jsem notýsky – v pondělí je dětem rozdám zpět s informacemi o jejich práci a výkonech za posledních 14 dní.
  • Opět moc prosím, kontrolujte dětem penál. Vím, že je to těžké u některých dětí uhlídat. Často jim nepíší pera, měly by mít raději ještě 2 náhradní. Také fixy na tabulky se brzy vypíší, lepidlo vyschne nebo se ztratí, nůžky se zatoulají . . . Děkuji.

Proběhlo minulý týden

Čtení

Děti již čím dál častěji četly kratší slova rovnou dohromady bez hláskování. To je velký pokrok. Jenom si všichni musejí dávat pozor na hlasitost, aby je bylo při čtení slyšet ( ach, ty roušky. . ..) Pokud děti hláskují, musí to být také nahlas, ne si něco šeptat. . . Pozor na domýšlení a komolení delších slov. Delší slova je lepší ještě raději nejprve vyhláskovat než je hádat. . .

Věnovali jsme se hodně práci s textem, učili jsme se vyhledávat informace a zapisovat je. Děti zkoušely prezentovat to, co se o savcích a ptácích dozvěděly. Moc mě potěšilo, že mnoho dětí se již dokáže hodně samostatně orientovat v textu a získané informace si také zapamatovat. Téma zvířat se dětem líbí a baví je. Mají radost, když se dozvědí něco nového. Bylo prima, že na pondělí si několik dětí připravilo i dobrovolný úkol a ostatním jej prezentovaly. Děkuji za spolupráci.

Psaní

Tento týden se některým dětem diktát moc nepovedl. Psací písmenka a, A, O, o, d a napojování těchto písmen k ostatním ve slovech dělají dětem obtíže. Sešity jsem po dětech poslala domů k provedení opravy. Všechny děti opravu vzorně provedly. Děkuji. Psali jsme také opis a přepis písmen a slov. I tyto typy psaní musíme stále hodně procvičovat. Děti si potřebují zvyknout na to, že si vše musí řádně zkontrolovat a hlavně po sobě přečíst. Připomínám dětem, aby pokud chybují, škrtly chybné jednou čarou a nezačárávaly chyby tak, že prodřou papír.

Matematika

Došli jsme k číslu 10, procvičovali jsme orientaci v číselném oboru 0 – 10, porovnávali jsme čísla, různými způsoby zdokonalovali dovednost sčítání a odčítání 0 – 10. Počítali jsme s penězi, také nákupy. Hodně jsme se soustředili na řešení slovních úloh. Rozebíráme slovní úlohy tak, aby si děti uvědomily, jaká je otázka a podle toho vytvořily správnou odpověď. Správné formulace odpovědí jsou pro některé děti náročné.

Prvouka

Děti již vytvořily 4 listy knížky o sobě. Zde jsou děti autory i ilustrátory.

VV a PV

Děti vytvořily nový druh savce: „sněžné a ledové“ kočky, kočkám vytvořily i pelíšky a domečky. Moc se jim to povedlo. Uvidíte ve fotogalerii.

Plán na týden 15. 2. – 19. 2.

D. Ú. na pondělí 15. 2. 

ČJ - Dvakrát ( ne hned za sebou ) přečíst „ Ptačí pohádku“ na str. 29 v učebnici ČJ, splnit úkoly za textem. Krátká slova se snažit číst bez hláskování.

Ma – Dodělat celou str. 19, kdo ji nemá hotovou.

Zde doporučuji procvičování vhodných příkladů z učiva počítáme do 10, které je nyní aktuální. Výhoda je, že děti mohou pracovat samy, práce se jim vyhodnotí, baví je, používání znají i ze školy. . . https://skolakov.eu/matematika-1-trida/scitani-a-odcitani-do-10

ČJ

čtení z učebnice texty na str. 28, 29, 30, 31 – Téma ptáci a ryby, vyhledávání informací, budeme plnit různé úkoly k pochopení textu na PL v červ. deskách, děti se budou učit prezentovat získané poznatky.

Psaní nová písmena: psací M, n, N, p – písanka str. 16, 17, 18, přepis a opis na str. 19

V úterý - diktát probraných písmen a slova: auto, datel, Adéla, med, máslo

Pokud některému dítěti něco z psaní nepůjde, pošlu domů individuální materiál ještě k dalšímu procvičení. Některé děti potřebují k zapamatování tvarů písmen a slov  procvičení častější.

Ma

Sčítání a odčítání v oboru 0 – 10, práce s číselnou osou, zautomatizování počítání do 10 – str. 20, 21, různé typy logických úloh, PL  v modrých deskách, řešení slovních úloh

Ve čtvrtek -  na str. 25 – kontrola znalostí: „ Co už umím“.

Přeji Vám pěkný mrazivý týden. Doufám, že nám stále vydrží pozitivní nálada s negativními výsledky.                    V. Smetanová