Jdi na obsah Jdi na menu

22. Zpráva

19. 2. 2021

22. Zpráva

  • Vracím dětem notýsky se zápisem hodnocení, jak děti pracovaly

v období 8. 2. – 18. 2. Omlouvám se, že jsem je týden zadržovala. Snažila jsem se podrobněji popsat, co komu jde dobře a co by mohl vylepšit, docvičit. Zapisování mi tedy trvalo déle.

  • Poslala jsem Vám opět k nahlédnutí červené desky s PL, PS z matematiky, modrý diktátový sešit a písanku, abyste viděli práce dětí, o kterých píši v notýsku.
  • Tento týden jsem u žáků podrobně kontrolovala úroveň těchto  dovedností:   

různé typy práce s textem, vyhledávání informací a jejich použití, úroveň čtení, opis, přepis písmen a slov, diktát písmen a slov, sčítání a odčítání, úlohy s neznámou, řešení slovních úloh

Všechny děti moc chválím, udělaly velký pokrok v technice čtení. Čím dál častěji čtou děti krátká slova bez předešlého hláskování.

V přiměřeně náročném textu se již mnozí výborně orientují a zvládají vyhledat potřebné informace, které pak správně použijí.

Výrazně se zlepšila i úroveň psaní i úprava v sešitech. Tvary písmen jsou mnohem přesnější. Diktát v tomto týdnu se naprosté většině dětí podařil výborně.

Rovněž sčítání a odčítání do 10 se zrychluje a používání prstů již není tak časté, u známých a hodně procvičených příkladů děti používají prsty jen zřídka.

Velmi mě potěšilo, že děti již výborně zvládly příklady s neznámou a dovedou sestavit příklad i odpověď u přiměřeně náročných slovních úloh. Mnoho dětí v tomto týdnu zvládlo i různé typy logických úloh navíc.

Velkou radost mi dělá, jak děti píší do své knihy v prvouce. Když jsme začínali knížku psát, musela jsem většině hodně radit, nyní již téměř všichni píší krásné košaté věty samostatně.

Prosím Vás o pomoc při vysvětlování dětem:

Každý den dětem s Hankou připomínáme hygienické zásady, které by měly ve škole dodržovat. Dodržování pečlivě hlídáme a větráme. Prosím, připomínejte i vy dětem ještě i doma, jak se mají ve škole chovat: ( mytí rukou, správné nošení roušky, nedávat si ji pod nos, jíme na svém místě, sedíme u svačiny, neprskáme kolem sebe, snažíme se „neobjímat se, neválet se po sobě“. . . prostě se dotýkat co nejméně, snažíme se, aby děti ve třídě neběhaly. Každý den dětem vysvětluji, proč je nutné vše dodržovat. Většinou kluci ( já je chápu, ale. . . .) se snaží běhat a hlavně se po sobě různě povalují, kočkují. . . Prosím, vysvětlujte i Vy dětem doma, proč je nutné  tato omezení ve škole dodržovat.  Nechceme být s Hankou na děti nepříjemné, ale většina kluků tato omezení respektuje pouze, když hrozíme návštěvou p. ředitelky nebo je posadíme do lavice. Velmi si vážím toho, že chodíme do školy, byla bych ráda, kdyby nám to tak vydrželo. Děkuji Vám za pochopení a pomoc při vysvětlování.

Plán na týden  22. 2. – 26. 2.

D. ú. na pondělí 22. 2. – čtení textu NESPOKOJENÁ RYBKA v uč. na str. 32. Děti budou s textem pracovat podle doporučení na PL, mají jej v červených deskách.

V PS matematiky dodělají celou stranu 23, kdo nestihl ve škole. Opraví diktát v modrém sešitu.

ČJ 

Zdokonalování techniky čtení, tentokrát čtení textů o obojživelnících a plazech, práce s textem, vyhledávání informací a jejich použití. - PL v červ. deskách, v učebnici str. 33 – 35.

Psaní – slova s písmenem p na str. 19, přepis slov na str. 20 a doplnění do vět – nestihli jsme minulý týden, písmeno j na str. 21

V úterý diktát slov: pes, Nela, slon, sen, Míša, Nemo, lípa

Ma

Opakování a procvičování příkladů do 10.

Nové učivo

Seznámení s řadou čísel do 20, práce s číselnou osou, orientace v číselné řadě 0 - 20, poznávání a čtení čísel do 20, rozklad čísla na desítky a jednotky. Děti budou mít ve škole jednu číselnou osu, na počítání doma dostanou také číselnou osu do 20. Žáci si mohou do školy přinést počítadlo. V učebnici na str. 26, 27, 28

Přeji Vám pěkný týden V. Smetanová