Jdi na obsah Jdi na menu

3. Zpráva

3. ZPRÁVA PRO RODIČE

V uplynulém týdnu děti seděly ve skupinkách. O společnou práci se ve většině skupinek opravdu děti snažily. Děti si již pomalu zvykají na to, že někdy řeší zadaný úkol společně, protože „ více hlav toho více ví.“ Jindy je nutné spoléhat jen na sebe. Při různých aktivitách jsme se učili, co to znamená o něčem se dohodnout. Samozřejmě, že na této dovednosti budeme muset ještě dlouho pracovat. Pokud jsem zadala pokyn, aby se děti např. dohodly, kdo bude dnes ve skupině vybírat sešity, mnohé děti si dohodu zatím představovaly tak, že se prohlásily za toho vyvoleného se zvoláním: „Já chci, já chci. . . .“ Vedla jsem je tedy ke vzájemné komunikaci . . . . My se to společně naučíme. . . . .

V nadcházejícím týdnu budou děti opět sedět ve dvojicích, ale již podle mého uvážení. Děti   pomalu poznávám a vidím, že některé dvojice báječně fungují, jiné dvojice by toho vedle sebe  asi moc neudělaly. V různě utvořených skupinách budeme pracovat mimo lavice.

Myslím, že je ve třídě přátelská atmosféra. Zatím jsem řešila mezi dětmi pouze různá malá vzájemná škádlení. Pokud byste ale měli samozřejmě vy jiný pocit, třeba z toho co Vám doma Vaše děti řeknou, hned mi prosím, dejte vědět.

V příštím týdnu již snad bude příznivější klima – teplota vzduchu. Ve třídě bylo nesnesitelné vedro, které se nedalo vyvětrat. Uvědomuji si, že pro děti to muselo být hodně náročné a unavující. Ve čtvrtek jsme šli na poslední 2 hodiny raději ven.

  • Tuto týdenní zprávu nyní budu již pravidelně posílat vždy v pátek v podvečer (výjimečně během víkendu) na třídní stránky, zde se vždy stručně dozvíte, co proběhlo a jaké učivo nás čeká v nadcházejícím týdnu. V pondělí ji děti dostanou ještě v papírové podobě do bílých desek.
  • Seznámili jsme se s hláskami a písmeny O, A, E, U. Činnosti jsem organizovala tak, aby měli co dělat i ti, co už písmenka nebo i čtení jednoduchých slov umí ( pohádky, písničky, povídání, hry,  ) mají rádi všichni. Nadále mám připravené pracovní listy s rozšiřujícími úkoly, které dávám dětem dle potřeb a jejich přání.
  • Procvičujeme hláskování slov a skládání dohromady ( K - O – Č – K – A          dohromady kočka ) – hra na roboty. Toto procvičování, prosím, dělejte s dětmi i doma. Je to velmi důležitá průprava ke čtení. Mnohým dětem toto dělá potíže.
  • Trénujeme správné sezení a držení tužky, prosím, dohlédněte i doma, dle odkazu v minulé zprávě.
  • Počet do 5 a více zvládají všichni, taktéž vztahy více, méně, větší, menší, před, za . . .

Také různými způsoby procvičujeme geom. tvary.

V týdnu 21. 9.  – 25. 9. nás čeká:

V ČJ – Seznámíme se s písmeny I, Y, - tím probereme všechny samohlásky i jejich délku. Budeme jejich poznávání samostatně i ve slovech, jejich čtení i psaní nejprve procvičovat str. 22 – 26 v uč. , také na PL v červených deskách. Se seznámením písmene M v uč. str. 27 - 28 začneme hláskovat – číst první slova. Vždy touto technikou: M – Á – M – A. . . .MÁMA. Pouze dítě, které již plynule čte, což je ve třídě jedno, nemusí slova nejprve hláskovat. Pokud budete mít k technice nějaké dotazy, prosím, raději zavolejte, abychom na děti působili stejně. Děti by si neměly v žádném případě slova nejprve číst šeptem pro sebe.

Uvolňovací cviky až na str. 10.

Ma – Budeme psát čísla 1, 2, 3. Procvičovat geometrické tvary a hrát různé hry  (matematické představy, orientace v prostoru, postřeh, paměť ) v uč. str. 14 – 17, PL v modrých deskách

Prv – Budeme se zabývat tím, co mají děti společné, co odlišné – vzhled, zájmy, chování . . toto téma využiji i ve výtvarné a pracovní výchově.

Přeji Vám hezký týden bez zdravotních komplikací s radostí z Vašich báječných dětí.

Vlasta Smetanová