Jdi na obsah Jdi na menu

4. Zpráva

4. ZPRÁVA  PRO  RODIČE

V uplynulém týdnu děti seděly opět jinak. Lavice jsem uspořádala tak, aby vznikl uprostřed prostor pro aktivity v kroužku. Takže nyní máme prostor před lavicemi, uprostřed i za lavicemi, což při různých činnostech hojně využíváme. Děti často přesazuji, aby si zvykly na různé druhy spolupráce. Při výuce děti obě s Hankou sledujeme. Pokud vidíme, že nějaká dvojice hodně nefunguje, situaci řešíme. Moc Vás prosím o spolupráci při vysvětlování, že děti nebudou sedět stále pouze se svými kamarády, jak by si přály. Během dne děti pracují v různě tvořených skupinách nebo ve dvojicích i samostatně, takže soused v lavici není tak důležitý.

Popisuji to proto, že z různých podnětů zjišťuji, že s kým kdo sedí, děti asi hodně řeší i s Vámi doma.

  • Děti přinesly domů fotky, myslím, že se povedly, děkuji za rychlé zaplacení a hlavně za to, že děti přinesly přesné částky, hodně nám to usnadnilo práci.
  • Hanka vyfotila, jak děti výtvarně zpracovaly maminky k prvnímu „ nejkrásnějšímu“ slovu, které jsme se naučili – MÁMA. Podívejte se do fotogalerie. Všechny děti jsou na své namalované maminky opravdu pyšné, malovaly je s velkou láskou. Tatínkové si musí počkat do příštího týdne, kdy  probereme T. Příští týden oba obrázky  pošlu domů, abyste si je mohli schovat.
  • Ve třídě jsou děti s různým stupněm znalostí. Někdo čte písmena, která se učíme, některé děti znají více písmen nebo všechna, někdo již čte i krátká slova. Někdo již čte celý text. Ubezpečte děti, že všechno je správně. Já tak činím také. Snažím se hodiny organizovat tak, aby všechny děti pracovaly podle svých schopností, podle toho je i hodnotím. Rozhodně děti vzájemně nesrovnávám a nedávám některé za příklad. U každého žáka si vážím jeho osobního pokroku a snahy. Děti zvykám na to, že nedělají vždy všichni totéž. Práce dětí posílám domů k nahlédnutí v barevných deskách a PS průběžně ale vždy v pátek.
  • V současné době je hodně důležité pro nácvik čtení, aby děti zvládly slovo vyhláskovat nebo naopak jej uměly po vyhláskování složit. Do notýsku jsem každému napsala, jak tuto dovednost nyní ovládá. Typ : slovo  slunce – vyhláskuj  s – l - u – n – c - e nebo opačně řekni dohromady, co znamená s – l – u – n – c – e. Bývá pravidlem, že děti hůře slyší samohlásky. Zatím tento nácvik probíhá s obrázky nebo vyslovenými slovy.
  • S první souhláskou M jsme začali číst první krátká slova a jednoduché věty. Postup nácviku čtení jsem podrobně popsala v D. Ú., který jsem poslala na víkend  ( naše první čtení). Při nácviku doma, prosím, postupujte tímto popsaným způsobem. Již při nácviku takto jednoduchých slov a vět je velmi důležité, aby děti rozuměly tomu, co čtou. Vždy je technika čtení spojena s obsahem čteného. Zpočátku to chce hodně trpělivosti, ale procvičováním se děti brzy číst slova – dávat je po vyhláskování dohromady – naučí. Pokud se u Vašeho dítěte vyskytnou při opakování doma nějaké problémy, které jsem nepopsala, zavolejte nebo napište, ráda Vám s nácvikem správného čtení poradím.
  • Znovu upozorňuji, aby děti při „psaní“ i malování správně držely tužku.
  • V hodinách matematiky zatím pro děti není  problém s probíráním různých mat. pojmů, trochu se potýkáme s psaním číslic, ale časem si děti dovednost jistě osvojí.
  • Úkoly, které dětem dávám, bývají označeny červeně písmeny D. Ú. v učebnicích nebo na PL nadepsány D.Ú. Pokud dítě během týdne něco zapomene vypracovat nebo nestihne během vyučování, napíši ke stránce nebo ke cvičení„ Doplnit“. Pokud u volné stránky nic ode mne napsáno není, nedoplňujte. Občas někt. cv. vynecháváme nebo některé děti dělají něco jiného. Každý pátek dostávají děti učebnice a desky s PL domů. Prosím, zkontrolujte. Děkuji.

 

V krátkém týdnu 29. 9.– 2. 10. nás čeká:

ČJ

Nové učivo : seznámení s novými písmeny T, J – čtení slov a krátkých vět s těmito písmeny popsanou formou – v učebnici str. 28 – 33

Opakování: rozkládání slov na hlásky a skládání slov dohromady – hra na roboty

Uvolňovací cviky str. 12 – 15

Ma  

Nové učivo: psaní číslic 3, 4, 5

Opakování: geometrické tvary, orientace v prostoru, uspořádání číslic, procvičování daného počtu

 v učebnici str. 17 - 19

Prv

Podzim – pozorování přírody, stromy a keře v podzimní přírodě, jejich plody

Úkol: Prosím, aby děti přinesly na čtvrtek různé plody z přírody, může být i ovoce ale raději šípky, kaštany, jeřabiny, žaludy, . . . .  a různé listy.  Plody mohou být i s větvičkou.

Přeji Vám pěkný týden a moc děkuji za spolupráci.             V. Smetanová