Jdi na obsah Jdi na menu

7. Zpráva

23. 10. 2020

                                               7. ZPRÁVA – DISTANČNÍ VÝUKA

Milí rodiče,

máme za sebou týden online výuky. Mám velkou radost, že se na jednotlivé lekce připojovali pravidelně a ve správný čas opravdu všichni. Technických nedostatků jsme řešili minimálně. Děkuji, že jste na děti dohlédli, aby vše fungovalo, mnohým jste jistě pomáhali s přípravou na výuku i s plněním mnou zadané práce.

Opět zdůrazňuji, že si plně uvědomuji, v jaké jste složité situaci, velmi si vážím Vašeho obětavého přístupu. Kromě svých pracovních i jiných povinností musíte hodně dětem s výukou pomáhat. U malých prvňáčků je Vaše pomoc s výukou však opravdu nezbytná.

Naprostá většina dětí se při online výuce hodně snažila, plnila zadané úkoly a pěkně komunikovala. Samozřejmě však takováto výuka na dálku některým dětem vyhovovala méně. Koukat 3 krát 30 min do počítače jistě není ideální. Některé děti měly proto trochu problém s pozorností.

Ještě jednou proto děkuji, že jste dětem pomáhali pozornost udržet.

Při běžných hodinách ve škole k těmto situacím dochází zřídka, jelikož můžeme činnosti hodně střídat a měnit. Můžeme si dovolit i více činností zábavných a hravých. Máme na to dost času, většinou 4 vyučovací hodiny.

Během 30 min nácviku čtení a 30 min výuky matematiky za den při online výuce se toho stihne mnohem méně.

Pokud by online výuka pokračovala i po podzimních prázdninách, musela bych dětem dávat více úkolů na čtení. V matematice je učiva mnohem méně, tam se to dá zvládnout bez úkolů. Vás rodiče ještě pak požádat o další procvičování čtení s dětmi i mimo hodiny online. Úroveň čtenářských dovedností se již nyní u dětí hodně různí. Samozřejmě bych Vám podrobněji vše popsala podle aktuální situace, pokud by tato situace nastala.

Také bych musela zařadit častěji učivo prvouky. Při společném setkání s celou třídou ráno jsme sice občas nějaké téma lehce probírali, ale to by v delším horizontu nestačilo.

Prosím zkontrolujte dětem, jestli mají správně vypracované a splněné úkoly, které jsme během týdne online výuky dělali.

V ČJ

Pracovní učebnice „ Začínáme číst a psát“

Probrali jsme čtení na str. 40.  K této tématice měly děti vypracovat a přečíst PL s barevnými obrázky zvířat, který dostaly vytištěný.

Dále by měly mít napsány 2 řádky písmene K na str. 41 a čtení slov a vět na str. 42. Zde by děti měly mít doplněné ANO, NE podle smyslu vět. V dolní straně stránky by měly být doplněny obrázky a slova.

Děti měly přečíst a vypracovat PL o louce a lesu – namalovat přesný obrázek k textu, který děti dostaly vytištěný.

Na str. 43 by děti měly mít napsané 2 řádky písmene V. Četli jsme slova na této straně a věty na straně 44. S dětmi ze skupiny 2 a 3 jsme stihli přečíst a doplnit slova do vět.

S dětmi ze skupiny 1 jsme přečetli věty, ale již nestihli doplnit slova do vět. Prosím, aby děti slova podle horního textu do vět na str. 44 doplnily. Doplněné věty potom četbou zkontrolovaly. Bez Vaší rodičovské pomoci to asi bohužel nepůjde.

Děti měly také přečíst a vypracovat PL o Vítkovi a vlaku, který dostaly vytištěný.

Uvolňovací cviky

Děti by měly mít vypracované str. 18, 19, 20

V Ma

Děti by měly mít správně vypracované str. 23 – 28 v učebnici – učivo porovnávání a rozklad čísel. Děti ze skupiny 1 si stranu 28 doplní.

Domácí úkol na podzimní prázdniny

  • Doporučuji často průběžně procvičovat hláskování různých slov, nejlépe do 5 písmen, potom je skládat dohromady, opakovat psaní i čtení probraných písmen.
  • Bylo by vhodné, aby si děti dle úrovně svých dovedností čtení a svých osobních potřeb opakovaly čtení PL v červ. deskách a stránek v učebnici pozpátku.
  • Děti napíší pomocí již známých písmen krátkou větu na str. 44, kam asi děti jedou na výlet.
  • Nové učivo: seznámení s písmenem P, napsat řádky s písmenem P. Přečíst věty na str. 45, přečíst a vypracovat úkoly na str. 46 a 47.

Po prázdninách si čtení a úkoly o pavoukovi zkontrolujeme.

Dobrovolné úkoly – tento odkaz platí i do budoucna dle chuti

Procvičování na internetu – skolakov.eu, zde je nutné dětem vybrat vhodné cvičení podle učiva, které probíráme.

Pro pokročilejší čtenáře – gramar.in čtení s porozuměním – zde je možné volit texty ke čtení podle náročnosti.

Na obou adresách najdete zábavné úlohy z ČJ i Ma.

Přeji Vám pěkný podzimní týden                       Vlasta Smetanová