Doplnění informace k prodlouženému týdnu 20. 9. - 1. 10.
Informace pro rodiče k týdnu 27. 9. – 1. 10. 2021
- Připomínám, že v pondělí 27. 9. mají děti ředitelské volno a potom následuje státní svátek 28. 9.
- Do školy děti půjdou po prodlouženém víkendu tedy až ve středu 29. 9.
- Obecně musím konstatovat, že v práci a výkonech dětí jsou velké rozdíly. Hodiny se snažím tedy sestavovat tak, aby všechny děti mohly zvládat učivo, které probíráme, a děti, které učivo již ovládají, mohly řešit úkoly rozšiřující a nenudily se.
- Jelikož je konec prvního měsíce, kdy děti chodily do školy, snažila jsem se tento týden všechny děti zhodnotit, abyste věděli, jak zvládly nebo zvládají opakování z 1. třídy.
Hodnotila jsem:
Úroveň čtení – plynulost a jak se děti orientují v textu a dokáží samostatně plnit zadaný úkol s textem.
Přepis vět z tiskacího do psacího písma – text z učebnice.
Příklady sčítání a odčítání do 20 bez přechodu desítky, příklady s neznámou.
Hodnocení najdete v elektronické ŽK včetně komentáře. U dětí, které jsem nehodnotila známkou, najdete pod písmenkem S komentář podrobnější.
Příští týden ještě prověřím:
Jak děti dovedou samostatně řešit slovní úlohy. Viz podobné úlohy, které jsme řešili doposud v učebnici a PS.
Diktát ze str. 19.
U prvouky budu hodnotit to, jak se děti zapojují v hodinách a pracují na PL.
Kontrolní sešit z ČJ a KP s příklady sčít. a odčít. v modrých deskách budou mít děti přes víkend u sebe. Můžete práce vidět.
- Děti dostaly novou knížku „ Víš, co čteš“, kde jsou hezké texty, které děti většinou baví. Texty jsou doplněny úkoly k pochopení. Z této knihy budou děti dostávat také úkoly. Děti by vždy měly text přečíst nejprve nahlas. Snažit se při čtení o správnou techniku, kterou jsem popsala u hodnocení čtení v ŽK. Úkoly by měly plnit samostatně. Vy, prosím, dohlédněte, aby děti úkoly splnily pečlivě (včetně obrázků), které tam mají vždy svůj účel.
- Připomínám, aby děti měly od pondělí 4. 10. knížku „ Z deníku kocoura Modroočka“- Josef Kolář a do čtvrtka 7. 10. si přinesly do školy i svoji knížku s dětským hrdinou, ( jak jsem Vás informovala na třídní schůzce). Obě knížky by měly mít děti podepsané a budou si je nechávat ve škole.
- Do pátku 1. 9. platí ještě poslední týdenní plán, který zahrnuje i středu, čtvrtek a pátek po prodlouženém víkendu. Děti svoji práci zhodnotí až příští týden.
- Velmi prosím o dohled, aby děti vždy v pondělí a středu nosily zelené desky, kam si zakládáme učivo z prvouky. Pokud dítě chybí, PL mu dodám a musí si jej doplnit. Na prvouku nemáme učebnici. Desky si občas vyberu a PL zkontroluji. Tentokrát si desky vyberu ve středu 29. 9. Děti by měly mít vše doplněno podle zadání, které na PL je.
D. úkoly na středu 29. 9. :
- „Víš, co čteš“ – Natrénovat čtení správnou technikou str. 6. Vypracovat, co nejsamostatněji a co nejpečlivěji úkoly na str. 7. Při odpovědích veďte děti, prosím k tomu, aby informace hledaly samostatně znovu v textu.
- Děti si zopakují učivo „abeceda“ a zařazování slov podle abecedy. Vypracují obě str. PL, který mají v červ. deskách. Při řazení slov podle abecedy koukají dle svých vlastních potřeb na abecedu ( abeceda - v uč. na str. 17.).
Přeji Vám krásný víkend. V. Smetanová