Jdi na obsah Jdi na menu

Informace pro rodiče k týdnu 11. 10. - 15. 10. 2021

9. 10. 2021

                           Informace pro rodiče k týdnu 11. 10. – 15. 10. 2021

  • V minulém týdnu děti pracovaly ve skupinkách. Skupinky děti utvořily podle lístečku, který si vytáhly – tedy náhodně. Moc mě těší, že i v tomto ohledu udělaly děti veliký pokrok. Samozřejmě jsme si nejprve zopakovali pravidla, která pro práci ve skupinách platí. Všichni se snažili při plnění úkolů spolupracovat, nezaznamenala jsem žádné velké problémy ve vzájemné komunikaci dětí. Ve skupinkové práci budeme ještě dále pokračovat i tento týden.
  • Připomínám, že se nám blíží lekce plavání – od 11. 11. Prosím, o dodání zdravotního potvrzení o způsobilosti dětí raději do konce měsíce října.
  • Velmi Vám děkuji, že jste dětem obstarali knížku“ Z deníku kocoura Modroočka“. Knihu měli tento týden již všichni a mohli jsme ji začít číst. Ke každé kapitole budou mít děti PL s úkoly k četbě. Listy si budou děti zakládat do žlutých desek. Pokud bude žák chybět, po dohodě s Vámi pošlu domů knihu i listy.
  • Kvalita čtení je u dětí velmi různá. Hodně pracujeme na zdokonalování čtení. Prosím, abyste dohlédli na dodržování správné techniky při domácím nácviku čtení. Nenechte děti šeptat si slova dopředu nebo na ně koukat dlouho, než je vysloví nahlas. Děti by slova, která nepřečtou hned, měly hláskovat nejprve nahlas nebo je číst rovnou nahlas ale po částech, nedomýšlet si konce slov, či stále neopakovat začátek slova. Také se již učíme číst větu se správnou intonací na konci. Tím, že v hodinách ČJ probíráme druhy vět, by tuto dovednost děti měly zvládat již uvědoměle.
  • Při nácviku čtení na PL, které dostávají děti za úkol vždy na 2. den, prosím, postupujte podle podrobných pokynů na listech. Listy vždy obsahují také práci s textem. Text je většinou krátký a děti by se v něm měly tedy dobře orientovat.
  • Při nácviku čtení z knihy „ Víš, co čteš“ prosím, dohlédněte, aby děti vypracovávaly i úkoly k textu včetně těch, co se malují. Obrázek má vždy nějaký vztah k prověření pochopení textu. Zde jsou texty delší, proto z této knihy dávám úkoly přes víkend.
  • Také prosím o pomoc při docvičování správného psaní písmen, hlavně velkých. Některé děti píší velká písmena chybným postupem.
  • V matematice nyní procvičujeme již všechny typy sčítání a odčítání do 20, počítání se závorkami i s neznámou. Od listopadu začneme již počítat do 100. V geometrii jsme zopakovali učivo o geometrických tvarech a tělesech. Začneme i rýsovat. Děti by měly mít pravítko a ořezané tužky v penálu.
  • Prosím, aby děti nosily vždy v pondělí a ve středu zelené desky na prvouku. Některé děti je často zapomínají a PL jim pak chybí. Na prvouku nemáme učebnici. V deskách mají děti založeny PL, kde je učivo, které mají ovládat, pomocí PL si je i opakovat. Pokud dítě chybí nebo v hodinách něco nestihne, musí učivo doplnit a PL do desek založit. PL v deskách kontroluji, vedu děti k tomu, aby PL vypracovávaly pečlivě.
  • Děti mají u sebe kromě desek s PL sešit s diktátem, kde mají případně provést opravu.
  • Plán s učivem na další týden dostanou děti opět v pondělí.

D. úkol na pondělí 11. 10.

Čtení – „ Víš, co čteš“ – O klukovi z cirkusu str. 12, úkoly k textu str. 13.

ČJ – Do školního sešitu napsat cv. 8 bez úkolů na barevných čtverečcích na str. 22