Jdi na obsah Jdi na menu

Informace pro rodiče k týdnu 13. 12. - 17. 12. 2021

11. 12. 2021

 Informace pro rodiče k týdnu 13. 12. – 17. 12. 2021

  • Každý den s dětmi počítáme, kolik dnů zbývá do Štědrého dne. U adventního věnce si v kroužku povídáme o tom, jak děti prožívají adventní čas. Aby dětem čas do Vánoc rychleji ubíhal, tak si každý den na konci vyučování vyberou z ponožky dobrůtku.
  • Třídu už děti také vánočně vyzdobily svými výtvory.
  • Snad ještě budeme mít štěstí a do Vánoc ve škole většina dětí vydrží. Děti, které jsou v karanténě nebo jinak nemocné, ode mne dostávají úkoly, které s nimi poctivě plníte.
  • V pondělí 13. 12. opět proběhne testování.
  • Poslední den, který půjdou děti před vánočními prázdninami do školy, bychom si ve třídě udělali třídní besídku. Děti by si mohly vzájemně nadělit dárečky. Pokud byste dětem dali na tento den místo svačiny i drobné občerstvení nebo trochu cukroví na ochutnávku, jistě by to děti přivítaly. Který den to bude, Vám ještě upřesním (pošlu emailem) podle výsledků pondělního testování.
  • Všem dětem jsem již vrátila peníze za divadlo, které se neuskutečnilo.

K plavání

Během lekcí plavání my učitelky sedíme u bazénu a koukáme, jak lekce probíhají. Při poslední lekci 3 děti plakaly, že je bolí bříško a smlouvaly, že se necítí na to, aby plavaly dále ve velkém bazénu. Jednalo se o plavce. Chtěly do brouzdaliště mezi neplavce. Dvě z dětí se mi podařilo přesvědčit, že by bylo škoda nevyužít zdokonalování techniky plavání v plaveckém družstvu. Třetího plavce ihned bříško přestalo bolet, jakmile jej plavčík na část hodiny převedl do bazénku pro neplavce . . . Tady jsem s přemlouváním neuspěla. Také jsem odpoledne odpovídala na dotaz rodičů, jak to na plavání probíhá. Plavčík prý bouchá polystyrénem děti do hlavy a stříká na ně vodu……….

Z těchto všech důvodů jsem považovala za nutné s dětmi hned ve čtvrtek 1. hodinu  probrat, co dětem na plavání vadí, nebo co je tam trápí, a naopak co se jim líbí, k čemu je plavání vlastně dobré. . .Žádného závadného chování ze strany plavčíků jsme si žádná z učitelek nevšimla. Ba naopak jsme si pochvalovaly, jak lekce probíhají.

Co dětem vadilo:

Když mi teče do nosu, to bylo nejčastější. Když kolem mě někdo plave, vadí mi, že na mne stříkne vodu. Je mi zima. Moc plaveme, je to náročné. Plavčíci jsou přísní, že chtějí, abych plaval/a. Holky na mne koukají, když se převlékám. Neplavci si hrají, já plavu . . . Plavčík nám říká báby . . .

Vysvětlili jsme si, proč je důležité učit se plavat nebo se v plavání  zdokonalovat . . .

Většina dětí mluvila o tom, že jsou s výukou spokojeny, chápaly význam plavání i toho, že plavčíci nemohou vše opakovat 5 krát, či vícekrát nějaký pokyn. Je nutné reagovat na 1. výzvu. Při plavání se diskutovat moc nedá . . . Akustika u bazénu vyžaduje hlasitou mluvu. Také jsme si vysvětlili, že je občas potřeba překonat nějaké momentální nepohodlí nebo překážku proto, abychom něčeho dosáhli a něco se naučili. Prosím i Vás rodiče, abyste případně s dětmi také v tomto duchu s dětmi o plavání mluvili.

Chtěla bych všechny rodiče ubezpečit, že plavčíci se k dětem chovají pěkně a profesionálně a věnují se jim. Pokud mají děti nějaký problém, řešíme jej my učitelé, děti k nám plavčíci přivedou. Rozhodně na ně nekřičí. . . . Časy, kdy se na děti křičelo a tyčí se odstrkovaly od kraje bazénu, jsou naštěstí dávno pryč.. . . Teplota vzduchu u bazénu je 30°C, vody v bazénu 28°C.

Bazének pro neplavce je teplejší. Děti zde používají hodně pomůcek, vypadá to, že si hrají. Myslím, že někteří plavci jim trochu závidí, protože oni musí plavat, proto občas chtějí přeřadit k neplavcům.

Je pravda, že děti musí být tento den dost unavené, v autobuse zpět někteří i pospávají, během lekcí opravdu hodně plavou. . . .

Případné dotazy Vám ráda zodpovím. . .

K výuce

  • Na třídní stránky jsem umístila plán učiva, které bychom měli zvládnout do 17. 12.
  • Do ŽK jsem dětem zapsala známky z diktátu a samostatné práce v PS matematiky z minulého týdne. Sešity jsem Vám poslala v pátek domů k nahlédnutí.

D. úkol na pondělí 13. 12.

Víš, co čteš . . .

PL – rozdělení souhlásek na měkké, tvrdé, obojetné. Postupně se jednotlivé druhy souhlásek učíme zpaměti.

Přeji Vám pěkný adventní týden         V. Smetanová