Informace pro rodiče k týdnu 14. 3. - 18. 3.. 2022
12. 3. 2022
Informace pro rodiče k týdnu 14. 3. - 18. 3. 2022
- V minulém týdnu se hodně dětí potýkalo s různými druhy nachlazení, hodně dětí chybělo. Ve třídě bylo většinou pouze 15 dětí. V ČJ a Ma jsme tedy stále opakovali a procvičovali. Nové učivo jsem nechala až na tento týden, kdy nás bude ve třídě zase více.
- Děti nesou domů sešity a PL. Zde si můžete prohlédnout práce Vašich dětí. Některé jsem hodnotila známkou do ŽK. U každé známky jsem popsala, z čeho známka je a kde práci najdete.
K výuce
ČJ
- V tomto týdnu si děti vyzkouší popis zvířete podle osnovy.
- Seznámíme se s tím, že některá slova mohou mít různé tvary a že rozlišujeme různé slovní druhy. V tuto chvíli však nebude cílem pamětné ovládnutí tohoto přehledu, ale to aby si žáci uvědomili, že sl. druhů je 10 a že jsou skupiny, do nichž se slova dělí podle určitých znaků. Podrobněji budeme poznávat slovesa a podstatná jména.
- V učebnici je výše uvedené učivo pro příští týden na str. 80, 81, 82, 83.
- Průběžně budeme procvičovat dosud probraný pravopis v různých doplňovacích cvičeních – viz. Pravopisné pětiminutovky a Hravá čeština.
Ve středu napíšeme diktát cv. 13 na str. 82
Ma
- Začneme se seznamovat s násobením a dělením. Při vyvozování násobení a dělení budeme ve 2. třídě hlavně vycházet z názoru nejprve na základě přičítání a odčítání stejných čísel. Při znázorňování budou děti používat různé předměty, grafické znázorňování či tabulku násobení a dělení. . . .
Děti si přinesou do školy co nejdříve 20 víček od PET láhví nebo 20 knoflíků nebo jiných drobných předmětů v nějaké krabičce nebo pytlíku k názornému počítání.
- V učebnici se budeme tento týden pohybovat na str. 48, 49, 50, v PS na str.14, 15, 16. Hlavně si budeme násobení znázorňovat na různých situacích. V tuto chvíli rozhodně nepůjde o pamětné osvojování násobilky ale o pochopení podstaty učiva.
- Na známku budeme psát různé probrané typy příkladů sčítání a odčítání a řešení slovních úloh.
Prvouka
- Budeme si povídat o jaru ( měsíce, znaky v přírodě, návrat tažných ptáků . . .)
- Seznámíme se se zástupci obojživelníků se žábami – jejich vývojovými stádii
D. ú. na pondělí
- PL ve žlutých deskách – čtení s úkoly k textu
- PL v červených deskách – opakování pravopisu