Jdi na obsah Jdi na menu

Informace pro rodiče k týdnu 24. 1. - 28. 1. 2022

23. 1. 2022

                        Informace pro rodiče k týdnu 24. 1. – 28. 1. 2021

V pondělí a úterý se budou děti učit se Simonkou. Já jsem bohužel v tyto dny v karanténě. Ve středu bych již měla být ve škole. Simonka bude mít ode mne materiály k výuce. Výuka bude tedy probíhat úplně obvykle.

  • V minulých týdnech jsem nasbírala mnoho podkladů pro pololetní hodnocení dětí. Sešity a PL, kde jsou práce Vašich dětí , jsem Vám poslala k nahlédnutí.
  • Výpis z vysvědčení děti dostanou 31. 1. V tomto i příštím týdnu si můžeme tedy od známek trochu oddychnout.
  • V pátek 4. 1. mají děti pololetní prázdniny. Hned následují prázdniny jarní.

K výuce: učivo ke konci 1. pololetí

ČJ - 

  • Procvičujeme psaní I, y po tvrdých a měkkých souhláskách. Používáme různé materiály. V učebnici je málo cvičení k tomuto tématu. Děti by již měly chybovat málo. Je důležité, aby dobře porozuměly slovům, které čtou a doplňují i, y. Zvláště u slabik di, ti, ni, dy, ty, ny  je důležité významu slova porozumět. Hodně dětí musíme stále upozorňovat na psaní znamének nad písmeny a za větou. Děti zvládají sice pravidla, jak se věta i kdy psát i, y píše, ale při použití chybují. Prosím, abyste i doma děti nabádali k důkladné kontrole své práce. Některé děti si již práci po sobě pečlivě kontrolují. Mnoho má však stále prioritu z nějakého důvodu být první . . .
  • Pracujeme s textem, zdokonalujeme přesné pochopení textu a vyhledávání informací. Některé děti čtou již dost plynule, ale pochopení textu zvládají nepřesně. Neustále se snažím, aby děti informace v textu hledaly, opakovaně jej pročítaly, zamýšlely se nad ním a nečekaly, že to někdo vyřeší za ně.
  • Zdokonalujeme techniku čtení. Stále je nutné, aby děti každý den chvilku ( asi 15 min ) četly nahlas z knihy, kterou mají doma a baví je.

Ma –

  • Procvičujeme sčítání a odčítání do 100. Typy příkladů: 20 + 30, 50 – 30, 34 + 4, 28 – 5, 25 + 50, 87 – 30 nyní začneme sčítat a odčítat do 100 typ příkladů: 26 + 8, 76 – 9 – tedy s přechodem desítky. Opět budeme používat rozklad čísla. 26 + 8 postup: 26 + 4 + 4, 76 – 9 postup: 76 – 6 – 3. Toto učivo je pro děti hodně těžké. Někteří s ním mají potíže i do 20. Děti budou moci používat číselnou osu.
  • Řešíme slovní úlohy, složené již i z více výpočtů nebo pomocí závorek.

Prvouka

  • Nyní probíráme hospodářská zvířata.
  • Neustále se vracíme k učivu: Orientace v čase v průběhu roku.

Děti se v prvouce učí nové pojmy. Učíme se je vysvětlovat a používat je.

Některým dětem dělá ale stále potíže používat např. měsíce a roční období. Umí měsíce sice vyjmenovat, ale úkol, v kterém měsíci dostáváte závěrečné vysvědčení, když prázdniny jsou v červenci a srpnu, již je pro mnohé děti velmi těžký. Také se hodně snažím, aby děti pozorovaly dění v přírodě v souvislosti s ročními obdobími.

Každý den si všímáme počasí, dění v přírodě, vysvětlujeme datum . . .Přesto mnohé děti vyhodnotí, že jablka sklízíme na jaře . . . Je to běh na dlouhou trať . . . .

Úkol na pondělí 24. 1.

PL v červených deskách. Zde děti procvičí i, y po měkkých a tvrdých souhláskách a vyhledávání informací v textu. Děti, které nemají dodělanou str. 6 v PS matematiky ji dodělají.

Přeji Vám pěkný týden      V. Smetanová