Jdi na obsah Jdi na menu

Informace pro rodiče k týdnu 25. 4. - 29. 4. 2022

23. 4. 2022

                                              Informace pro rodiče k týdnu 25. 4. – 29. 4. 2022

K minulému týdnu

  • Velikonoční jarmark se, myslím, vydařil. Moc Vám děkuji za celou třídu za spoustu napečených výborných dobrot, kterými jste nám do prodeje přispěli. Většinu jsme prodali. To málo, co zbylo, děti druhý den dojedly. Naprostá většina rodičů se na jarmark i přišla podívat a výrobky dětí i laskominky zakoupila. Děti si vyzkoušely nabízení zboží a prodávání. Některé děti byly „ v obchodování“ opravdu šikovné. Následující den po jarmarku jsme společně spočítali, kolik jsme utržili. V pokladně bylo 4 140 korun.
  • Nyní s dětmi přemýšlíme, jak peníze utratíme. Padly zatím nápady na výlet nebo návštěvu kina, také nějakou částku na charitu. . . .Ještě budeme dále přemýšlet a konečné rozhodnutí Vám oznámím.
  • Před Velikonocemi nás také navštívilo divadlo s veselým představením o čertech. Podle tváří dětí si myslím, že se dětem představení líbilo a pěkně se pobavily.
  • Ve středu a ve čtvrtek již proběhla část konzultačních hodin. V příštím týdnu se ještě během úterý a středy setkám s dalšími rodiči. Jsem moc ráda, že vše o Vašich dětech můžeme tentokrát probírat při osobním setkání.

K příštím dnům

  • V úterý 26. 4. a ve středu 27. 4. budou probíhat další konzultace. V těchto dnech je ještě více volných termínů.
  • Ve čtvrtek si uděláme vyučování motivované „ čarodějnicemi“. Tak jako před Velikonocemi jsme měli „ velikonoční bojovku“. . . ., bude i čarodějnická s nějakou odměnou na konci.

K výuce

ČJ

  • Děti se seznámily se slovesy, spojkami a podstatnými jmény. U podstatných jmen se učíme rozlišovat podstatná jména obecná a vlastní. Spolu se spojkami se děti seznámily s tím, co je souvětí.
  • Výše uvedené učivo budeme v tomto týdnu procvičovat. V učebnici na str. 101 - 103
  • Průběžně neustále trénujeme orientaci v textu a čtení s porozuměním.
  • Plynulé čtení je u všech dětí ještě potřeba dolaďovat čtením nahlas ( ideálně každý den chvilku nebo obden nebo o víkendu . . . .)
  • Připomínám, že do konce května mají děti dočíst knihu, zapsat ji do Čtenářského deníku podle pokynů, které v deníku jsou. Pokud dítě do konce května přečte knih více, napíše jméno knihy a třemi větami ( velmi stručně) obsah knihy na papír, který vloží do deníku.
  • V úterý napíšeme na známku cv. 14 na str. 101, součástí známky bude vyhledání podstatných jmen a sloves v tomto textu. Ve středu diktát na str. 101.

Ma

  • V současné době by děti měly ovládat zpaměti násobení a dělení 2 a 4. Pokud píšeme desetiminutovky vždy postupně: násobilka 2, dělení 2, násobilka 4, dělení 4. Děti by neměly používat tabulku násobení. Pokud pak máme všechny příklady na dělení a násobení dohromady, tabulku děti používat mohou. Výsledky si zde vyhledají, pokud nějaký spoj zapomenou.
  • V pondělí budeme psát desetiminutovku na dělení 4.

( pravidla desetiminutovky – děti píší pouze výsledky příkladů, diktuji pomalu. Příklady vždy znovu zopakuji. Děti na závěr mohou požádat o zopakování konkrétního příkladu. Na tabuli před očima mají dobře viditelné násobky probraných násobilek, tabulku násobení nemají používat.)

  • V tomto týdnu budeme výše uvedené učivo procvičovat. Přidáme násobení pěti a deseti. Průběžně se děti seznamují s různými typy slovních úloh na násobení a dělení. V PS str. 25, 26, 27. Také si vysvětlíme řešení příkladů se závorkami, kde je sčítání, odčítání ale i násobení a dělení.

Prvouka

  • Zopakujeme dosud probrané učivo a povíme si o invazních rostlinách.

Domácí úkol na pondělí 25. 4.

  • Okopírovaný papír – úryvek z knihy s úkoly k textu. Zde si děti procvičí i podstatná jména vlastní a obecná. Všechny děti by měly text číst nahlas, aby natrénovaly plynulé čtení se správnou intonací.
  • Dělení 4, zopakovat a procvičit příklady násobení a dělení 2 a 4 všechny spoje.