Jdi na obsah Jdi na menu

Informace pro rodiče k týdnu 8. 3. - 11. 3.

3. 3. 2022

                                                 Informace k týdnu 7. 3. – 11. 3. 2022

  • V pondělí 28. 2. proběhla poslední lekce plavání. Děti si užily různé vodní hrádky včetně mnoha jízd na tobogánu. Dostaly „MOKRÉ VYSVĚDČENÍ“.
  • Od středy děti sedí opět ve dvojicích.
  • Celé úterý jsme měli výuku motivovanou masopustem. Každé dítě si upeklo svůj koláč. Děti se čtením textu seznámily s tím, co má posvícení za tradici. V poslední hodině výtvarné výchovy si děti vyrobily krásné a nápadité masky. Simonka vše zdokumentovala. Fotky si budete moci brzy prohlédnout.
  • Ve středu jsme probírali hodně neradostné téma - válku na Ukrajině. Všechny děti přišly ve žlutých a modrých barvách nebo s ukrajinskými symboly. S dětmi jsem o tématu promluvila adekvátně k jejich věku. Ukázali jsme si mapu Evropy. . . Děti měly hodně otázek. Bylo vidět, že okolní dění velmi vnímají. Snažila jsem se situaci příliš nedramatizovat.
  • K výuce

ČJ

Myslím, že všechny děti poměrně dobře ovládají pravopisné učivo, které by v tomto období zvládat měly. V českém jazyce jsme v uplynulém týdnu opakovali psaní vět se slovy, v kterých jsou slabiky di, ti, ni, dy, ty, ny, dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě, dále jsme zopakovali slova opačného a podobného významu, slova významem nadřazená a podřazená. Učivo budeme procvičovat i v tomto týdnu. Děti chybovaly pouze tehdy, pokud pospíchaly nebo se dobře nesoustředily. Výše zmíněnému pravopisu rozumějí a dovedou jej používat. Více chyb mnozí žáci mají tím, že vynechají čárky nebo háčky, někteří ještě občas vynechají znaménko za větou, či velké písmeno na začátku věty. Při upozornění na kontrolu, pak chybu správně opraví. Mnohé děti musím neustále ke kontrole nabádat. Někteří mají neustálý pocit, že musejí být „první“, že závodíme . . .

Snažím se vést děti k vytrvalosti. Pokud něco nejde ihned, je potřeba přemýšlet, opakovaně zkoušet přijít věci na kloub,  s problémem  se poprat, neříkat, že si nevím rady, hledat pomoc nebo práci ihned vzdát nebo raději koukat po okolí, kde by se to dalo opsat . . .

  • Hodně pracujeme s různými texty. Děti si mají vždy text přečíst a potom vyhledávat co nejpřesnější blíže určené informace. U této dovednosti jsou mezi dětmi velké rozdíly. Mnoho žáků již dokáže hledanou informaci najít a zapsat ji. Mnohým však musíme ještě hodně pomáhat. Bez pomoci by se do hledání vůbec nepustili. Často se jedná o pohodlnost, kterou musíme dětem pomoci překonat.
  • Velmi Vás prosím, dohlédněte na pečlivé vypracování úkolů k textu na PL ( žluté desky) nebo i v PS Hravá čeština, či Víš, co čteš. Někteří žáci tento typ úkolů odevzdávají velmi nedbale vypracovaný. Vždy děti, kterých se to týká, upozorním a mají ode mne u práce i písemný komentář.

Ve středu 9. 2. napíšeme diktát cv. 16 na str. 77 a doplňovací cvičení na známku.

Ma

Všechny probrané typy sčítání a odčítání do 100 různými způsoby procvičujeme. Myslím, že i toto učivo většina dětí dobře ovládá. Pouze některým dělá problém sčítání a odčítání příkladů s přechodem přes desítku. Děti by měly zvládat i příklady s neznámou a se závorkami. V řešení slovních úloh se také děti zdokonalily. Dokáží již vyřešit i úlohy složitější.

V úterý 8. 2. děti vypracují prověřovací stranu 13 v PS „ Co už umím“ na známku.

Učivo ještě budeme procvičovat i na PL. V učebnici i PS již máme materiálu málo.

Příští týden začneme řešit již i  přípravné příklady na násobilku.

V geometrii probereme porovnávání úseček.

Prvouka

Probírali jsme téma 1. pomoci. Jak se mají děti chovat při různých situacích. V učivu budeme pokračovat.

Pokud žák/yně chybí, musí si PL v prvouce doplnit. Opsat od kamaráda atd. . .

Domácí úkol na pondělí 7. 3.

  • Pravopisné pětiminutovky str. 12
  • PL ve žlutých deskách – děti pečlivě vypracují úkoly k textu.
  • Ma - Kdo nestihl str. 12 v PS, dodělá ji celou.

Přeji Vám pokud možno pěkný a klidný týden se zlepšujícími se zprávami. Alespoň, že nám děti dělají velkou radost. . . .

V. Smetanová