Jdi na obsah Jdi na menu

Online výuka středa 24. 3.

Online výuka středa 24. 3.

Nejprve všem rodičům i jiným příbuzným, kteří dětem s online výukou pomáhají, děkuji za spolupráci, někdy to chce hodně trpělivosti.

  • Všechny Vás však prosím, veďte děti k tomu, aby se na Vás v online hodinách neobracely o pomoc při řešení různých úkolů nebo po Vás nechtěly, abyste jim radili s výukou. Ve škole Vás také nemají. Děti  veďte k tomu, aby dokázaly říct, co potřebují poradit, pomoc . . .a říkaly to mně. Vím, že někteří již pracují naprosto samostatně a protože u nich nikdo přímo nesedí, vede je tato situace k tomu, že samostatně více přemýšlejí a nespoléhají se na Vás. Pomoc, prosím, poskytujte s technikou, to vím, že je nutné.

Děti se nemusí obávat žádných špatných hodnocení. Pokud něco nevědí, vysvětlím, poradím, navedu na správné řešení.

  • Dětem jsem připravila písanku a pracovní listy. Můžete si je vyzvednout ve škole ve čtvrtek 25. 3. a v pátek 26. 3. vždy od 9:00 do 14:00hod – zazvoníte na p. hospodářky. Pokud se Vám termíny nebudou hodit. Napište, prosím, SMS a dohodneme se. Bylo by však potřeba, aby děti měly materiály u sebe na práci v příštím týdnu. Pracovní listy přes víkend děti nebudou vypracovávat. Budu postupně psát, kdy s kterým PL budeme pracovat.

ČJ a prvouka

  • Opět jsme zopakovali jarní měsíce a co které číslo v datum znamená. Pojmy den, týden, měsíc, roční období . . . se stále některým dětem pletou.

Skupina 1 

  • Nečetli jsme si věty o jaru- domácí úkol. Budeme jej číst zítra.
  • Vysvětlili jsme si pojem „ slova opačného významu“. Dávala jsem dětem různé příklady. Některá slova opačného významu děti potom i psaly.

Skupina 2

  • Četli jsme věty o jaru – D. úkol, všichni úkol splnili. Poradila jsem klukům pro příště, že je lepší, když se ve větách neopakují stále stejná slova.
  • V obou skupinách jsme četli básničku Náš Karel na str. 41, potom jsme text podrobně rozebírali. Děti ze skupiny 1 četly výrazně lépe než děti ze skupiny 2.

       Skupina 2 má tedy za d. úkol na čtvrtek si znovu celou stránku přečíst.

Prosím rodiče, aby ohlídali správnou techniku při nácviku čtení. Děti se teď snaží číst slova bez hláskování a často si slova domýšlí nebo komolí nebo opakují stále první písmena. Není nutné pospíchat s tím, aby děti přestaly hláskovat. Při čtení doma důsledně trvejte na hláskování delších a obtížnějších slov. Děti se časem naučí celé slovo vidět najednou, ale nyní je ještě lepší delší a složitější slova nejprve vyhláskovat. Důležité je, aby si děti ukazovaly záložkou a prstem, kde čtou.

 

D. úkol pro všechny  -  až na pátek 26. 3., napsat psacím písmem všechny věty v písance na str. 31 – Úkol mi , prosím, pošlete do šablony prostřednictvím Teams. Děkuji.

     Ma

  • Počítali jsme příklady sčítání a odčítání zpaměti
  • Ukazovali jsme si znázorňování příkladů odčítání typu 17 – 4, strana 37 v učebnici, zde jsme vyřešili i sl. ú. 2. – stránku by měly mít děti hotovou celou
  • Společně jsme vyřešili některé čtverce ve cv. 1. Zbylé si děti mohou doplnit doma. Součet musí být vždy 10 – vodorovně i svisle.

Příprava na čtvrtek

 

ČJ a prvouka – děti si připraví učebnici prvouky – dlouho jsme ji nepoužívali. Budeme potřebovat obrázky jarních květin na str. 50 a 51. Na obou těchto stranách budeme pracovat.

Ma – Budeme procvičovat již i odčítání typu 18 – 5 a pracovat s učebnicí.